Spis treści
- • Rejestracja marki na Amazon pomaga właścicielem marek
- • Jak zarejestrować markę na Amazon?
- • W jakim Urzędzie Patentowym zastrzec markę?
- • Kto może zastrzec markę na Amazon Brand Registry?
- • Trolle patentowe kradną marki
- • Czy każdy znak można zastrzec w Amazon Brand Registry?
- • Rejestracja marki na Amazon – na co jeszcze zwrócić uwagę?
- • Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego na Amazon?
- • Jak długo trwa rejestracja marki na Amazon?
- • Czy zastrzeżenie znaku towarowego na Amazon Brand Registry jest wymagane, aby sprzedawać?
- • Co daje rejestracja marki na ABR?
- • Zastrzeżenie marki na Amazon – benefity
- • 1) Amazon Brand Store – sklep marki i własny adres URL
- • 2) Amazon Brand Analytics (ABA) – analiza marki
- • 3) A+ Content – dodatkowa prezentacja marki
- • 4) Amazon Vine – wiarygodne recenzje produktów
- • 5) Szybszy dostęp do Buy Box
- • 6) Amazon Live i Amazon Posts- bądź bliżej Klienta
- • 7) Sponsored Brands, Sponsored Brands Video Ads i Sponsored Display ads – więcej opcji reklamy
- • 8) Brand Registry Support – szybkie wsparcie
- • 9) Report Violation – ochrona przed nieuczciwymi ofertami
- • 10) Project Zero – eliminuj sam fałszerzy
- • 11) Transparency Program – unikalne kody QR
- • Jak zarejestrować markę w UP RP i EUIPO?
- • Ile trwa rejestracja znaku towarowego?
- • Ile trzeba zapłacić za zastrzeżenie marki?
- • Rejestracja marki na Amazon – jak dołączyć do programu?
- • Kod weryfikacyjny z Amazona
- • Zastrzeżenie marki na Amazon. Podsumowanie
Rejestracja marki na Amazon pomaga właścicielom marek w sprzedaży
Amazon.com to amerykańskie przedsiębiorstwo z Seattle oraz największa na świecie platforma sprzedażowa. Gigant kładzie ogromny nacisk na szybką i skuteczną walkę z podróbkami.
Aby zapobiegać nieuczciwej konkurencji utworzył w 2017 r. program: Amazon Brand Registry (ABR).
Ma on chronić właścicieli zastrzeżonych znaków towarowych. Aby dołączyć do programu konieczna jest rejestracja marki na Amazon. Upieczesz w ten sposób aż dwie pieczenie na jednym ogniu. Raz, że zabezpieczysz się przed naruszeniem praw do Twojej marki, a dwa – podniesiesz sprzedaż (dodatkowo Amazon przyzna Ci liczne profity). Możesz od razu przejść do kluczowego fragmentu artykułu klikając:
<< 11 korzyści sprzedażowych z rejestracji marki na Amazon >>
Jak zarejestrować markę w programie Amazon Brand Registry?
Aby korzystać z programu Amazon Brand Registry należy zrobić dwie rzeczy:
- najpierw zarejestrować znak towarowy (tj. nazwę bądź logo produktu) w Urzędzie Patentowym;
- a potem zastrzec daną markę na Amazon.
Szczegółowo cały proces opisuję w dalszej części.
Program Brand Registry nie odstrasza osób handlujących podróbkami. Zastrzeżenie znaku towarowego na Amazon pozwala jednak błyskawicznie takie oferty usunąć. Na Allegro odpowiednikiem takiego programu jest Współpraca w Ochronie Praw oraz Strefa Marek.
Ciekawostka:
W samym tylko 2021 roku Amazon przeznaczył ponad 900 mln dolarów na ochronę marek, klientów i partnerów handlowych. Te wydatki w biegiem lat tylko rosną.
UWAGA!
Możesz obniżyć opłaty urzędowe za rejestrację marki aż o 75% dzięki dotacjom z UE. Program skierowany jest do firm z sektora MŚP, a jego górna granica wynosi 1000 EUR. W zeszłym roku 100% złożonych przeze mnie wniosków zakończyło się przyznaniem grantu. Chętnie pomogę Ci uzyskać taką dotację. Po prostu napisz do mnie przez formularz.
Dalsza część artykułu pod formularzem.
W jakim Urzędzie Patentowym zastrzec markę?
Warunkiem przystąpienia do programu Amazon Brand Registry jest wcześniejsza rejestracja znaku towarowego. Amazon akceptuje marki zastrzeżone w wybranych urzędach krajowych i regionalnych. Od niedawana w tym gronie jest nasz polski Urząd Patentowy. ?
Poniżej pełne zestawienie:
Pamiętaj, że system rejestracji znaków towarowych nie jest powiązany z Amazonem. Jest wręcz przeciwnie. To platforma korzysta z prawa, które od ponad 100 lat reguluje kwestie ochrony marek. W związku z tym urzędy patentowe nie udzielą Ci informacji, jakie wymogi powinna spełniać marka, aby ją zastrzec na tym portalu.
O to zapytaj swojego rzecznika patentowego.
Kto może zastrzec markę na Amazon Brand Registry?
Ciekawostka
W 2021 r. w ABR było zastrzeżonych ponad 700 tys. marek. To o 40% więcej niż w roku 2020.
Każdy kto zarejestruje znak towarowy może zastrzec swoją markę na Amazon Brand Registry (ABR). Co ciekawe właścicielem takiego prawa może być osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej.
Więcej, aby zastrzec markę na Amazon wcale nie musisz tam sprzedawać. Zgłoszenie do ABR może przesłać właściciel znaku towarowego, a także inne osoby, które go reprezentują.
Trolle patentowe kradną marki!
Osoba, która zastrzeże znak towarowy zyskuje genialne narzędzie do usuwania konkurencji. Nie potrzebuje do tego ani prawników ani sądów. Wystarczy, że wyśle maila do Amazona, a ten z automatu zdejmie sporną ofertę.
Wiedzą o tym trolle patentowe, które kradną marki. Lokalizują firmy, które dobrze radzą sobie na rynku, ale działają bez zarejestrowanego znaku towarowego. I robią takie zgłoszenie na siebie.
Procedura im sprzyja, bo ekspert rozpatrujący zgłoszenie, nie sprawdza czy ktoś taką nazwą posługiwał się wcześniej.
Zresztą mówi się, że najciemniej jest pod latarnią. Twoją markę może próbować przejąć były wspólnik bądź kluczowy pracownik. Znam historię, gdzie takie zgłoszenie zrobił dawny pracodawca mojego Klienta. Gdybyśmy nie złożyli sprzeciwu, to usunąłby go z Amazon. Trolle patentowe nie atakują jednak firm, które zastrzegły swoje marki.
Czy każdy znak można zastrzec w Amazon Brand Registry?
Zastrzeżenie znaku towarowego na Amazon Brand Registry jest możliwe dla każdej marki. Nie ma znaczenia czy dopiero wchodzisz na rynek czy jesteś na nim od lat. Markę musisz formalnie chronić w jednym z ww. krajów. Są tutaj jednak pewne ograniczenia.
Zastrzeżenie marki w Amazon Brand Registry dotyczy wyłącznie:
- znaków słownych;
- znaków słowno-graficznych (muszą zawierać słowa, litery lub cyfry).
Amazon preferuje znaki z prostą grafiką i widoczną nazwą marki. Prawdopodobnie jest to podyktowane tym, że takie znaki są czytelniejsze. Łatwiej jest też wychwycić podszywanie się pod nie przez dedykowane oprogramowania.
Zobacz również:
- Co lepiej zastrzec: nazwę czy logo firmy?
- Czy rejestrując logo chronię również nazwę?
- Badanie znaku towarowego darmowe vs. płatne
Rejestracja marki w Amazon Brand Registry. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
- Status znaku towarowego
W ABR mogą być zastrzeżone tylko znaki towarowe, które otrzymały już świadectwo ochronne. W optymistycznym wariancie zajmie Ci to 6 miesięcy od dnia zgłoszenia. Poza tym z wielu powodów ochrony możesz w ogóle nie uzyskać.
Amazon musi mieć pewność, że jesteś właścicielem praw do marki, stąd wymóg pokazania tego dokumentu.
- Unikaj znaków towarowych w formie domen
Bezpieczniej jest zastrzegać znaki bez końcówek typu .com, .pl, .eu. Czyli nie w formie nazw domen. Dotyczy to zarówno znaków słownych jak i logo. Zgodnie z polityką Amazona, sprzedawca nie może kierować klientów poza portal. A te końcówki sugerują, że masz także własny sklep.
- Umieszczaj nazwę i logo na produktach
Twoja nazwa albo logo musi znajdować się na produktach, które sprzedajesz. Takie oznaczenie powinno być identyczne ze znakiem towarowym, który zastrzegłeś w Urzędzie Patentowym. Na etapie zastrzegania marki w Amazonie będzie to weryfikowane.
- Wskazówki Amazon odnośnie logo
Jeżeli chcesz skorzystać z reklam sponsorowanych, to Twoje logo powinno spełniać pewne wytyczne. Przykładowo nie może znajdować się na złożonym tle graficznym i musi być atrakcyjne wizualnie. Nie powinno być również nazbyt skomplikowane.
Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego na Amazon?
Zastrzeżenie znaku towarowego na Amazon Brand Registry jest bezpłatne. Czyli nie ponosząc kosztów możesz wzmocnić ochronę swojej marki i dodatkowo podnieść sprzedaż na platformie.
W ramach programu masz dostęp do wielu funkcji. Niektóre z nich, głownie dotyczące sponsorowanych reklam, są płatne. Amazon rozlicza je w większości przypadków za kliknięcie. Oznacza to, że płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę.
Na pewne opłaty musisz się nastawić przy rejestracji znaku towarowego w Urzędzie Patentowym.
Jak długo trwa rejestracja marki na Amazon?
Zastrzeżenie znaku towarowego na Amazon trwa do 7 dni. Jeżeli coś się przedłuża możesz zgłosić to do zespołu wsparcia Brand Registry. Zdecydowanie dłużej zajmuje rejestracja nazwy produktu w odpowiednim Urzędzie Patentowym. W zależności od kraju procedura zajmuje od 3 do 24 miesięcy.
Poza tym samo złożenie wniosku o taką ochronę nie gwarantuje sukcesu. Ekspert rozpatrujący takie zgłoszenie może odmówić Ci rejestracji. Ewentualnie osoby trzecie mogą złożyć sprzeciw. Tak będzie, jeżeli Twoja nazwa będzie za bardzo podobna do znaku już zastrzeżonego. Warto na tym etapie skorzystać z pomocy rzecznika patentowego.
Czy zastrzeżenie znaku towarowego na Amazon Brand Registry jest wymagane, aby sprzedawać na Amazon?
Nie musisz zastrzegać marki na Amazon, aby tam sprzedawać.
Jeżeli jesteś właścicielem zarejestrowanego znaku towarowego, to nie widzę powodów, aby nie skorzystać z zalet tego programu. Można nawet przewrotnie powiedzieć, że rezygnując z niego, ułatwiasz sprzedaż na Amazon konkurencji.
Co daje rejestracja marki na Amazon Brand Registry?
Zastrzeżenie znaku towarowego ma Amazon Brand Registry daje wiele benefitów. Uszeregowałem je wszystkie w takich 11 punktach.
Zastrzeżenie marki na Amazon – benefity
Dzięki Amazon Brand Registry, możesz podnieść świadomość istnienia Twojej marki w oczach klientów, co przyczyni się do zwiększenia sprzedaży produktów.
– 1 –
Amazon Brand Store – sklep marki i własny adres URL
Możesz utworzyć własną witrynę sklepową dla swojej marki. Amazon przygotował w tym celu łatwe w obsłudze narzędzie. Dodatkowo funkcja ta pozwoli Ci na stworzenie własnego adresu URL z zastrzeżoną nazwą:
www.amazon.com/nazwamarki
Jest to świetny sposób na przyciąganie stałych klientów. Utworzenie sklepu nie wiąże się z żadnymi kosztami.
Przykłady witryn sklepowych:
– 2 –
Amazon Brand Analytics (ABA) – narzędzie do analizy marki
Ta funkcja, która wcześniej była płatna, zawiera bezcenne informacje na temat zachowania klientów. Dowiesz się dzięki temu np. w jaki sposób wyszukują Twoje produkty. Za pomocą tego narzędzia sprawdzisz także, jakich słów kluczowych używają.
Dzięki ABA będziesz mógł podejmować strategiczne decyzje związane z portfolio produktów i działaniami marketingowymi. Jest to jedno z najcenniejszych narzędzi do jakich będziesz miał dostęp po zastrzeżeniu marki na Amazonie.
– 3 –
A+ Content – dodatkowa prezentacja marki
Amazon A+ (dawniej Enhanced Brand Content) to funkcja, która pozwala wzbogacać opisy produktów o treści multimedialne. Możesz tworzyć dłuższe opisy i dodać więcej zdjęć oraz filmy. Pozwoli Ci to wyróżnić własną markę na tle pozostałych sprzedających. Mając zastrzeżoną markę na Amazonie, korzystasz z tego bezpłatnie.
Przykłady opisów produktów dzięki A+ Content:
– 4 –
Amazon Vine – wiarygodne recenzje produktów pomagają w budowaniu marki
Amazon zaprasza najbardziej zaufanych recenzentów na platformę, aby publikowali opinie o produktach. Pozytywne zwiększają Twoją sprzedaż i świadomość marki na rynku. Recenzje te są wyróżniane specjalną odznaką „Vine Voice”, która zapewnia pełną przejrzystość.
– 5 –
Zastrzeżenie marki na Amazon pozwala przejąć Buy Box
Buy Box jest umieszczony po prawej stronie szczegółów produktu. Ma on ogromną moc. Amazon umieszcza tam ofertę, która jego zdaniem jest najlepsza dla danego produktu. W 90% wpływa to na decyduję o zakupie. Oferty konkurentów pojawiają się niżej. Sprzedawców na Amazonie jest bardzo wielu i w niektórych aspektach Amazon działa podobnie jak Google.
Uczestnicząc w programie łatwiej będzie Ci uzyskać Buy Box. Jeżeli jednak Twoja cena za produkt będzie zbyt wysoka, a opinie o Twoim sklepie kiepskie, to zastrzeżenie znaku towarowego na Amazon Brand Registry nie pomoże Ci w przejęciu tego Buy Box-a.
– 6 –
Amazon Live i Amazon Posts- bądź bliżej Klienta
Dzięki Amazon Live sprzedawcy mogą przesyłać wideo na żywo do swoich klientów i prezentować swoje produkty. Za pomocą opcji czatu na żywo mogą wchodzić w interakcje z kupującymi w czasie rzeczywistym. Taki bezpośredni kontakt ma wpływ na budowanie marki i zwiększa zaufanie do Twojej marki.
Amazon Posts działa jak media społecznościowe. Umożliwia zarejestrowanym markom tworzenie postów.
Są to stosunkowo nowe narzędzia. Zostały wprowadzone w 2020 roku i na dzień dzisiejszy są dostępne dla sprzedawców z USA. Amazon w swoich działaniach dąży do tego, aby wszystkie narzędzia były dostępne dla pozostałych krajów.
– 7 –
Sponsored Brands, Sponsored Brands Video Ads i Sponsored Display ads – więcej opcji reklamy
Sponsored Brands jest to baner widoczny na górze stron wyników. Zwykle znajdują się w nim 3 produkty oraz strona promowanej marki. Przekierowuje on kupujących do Twojej witryny sklepowej (Amazon Storefront).
Sponsored Brands Video to krótkie filmy reklamowe. Zwykle pojawiają się w połowie pierwszej strony wyników wyszukiwania Amazon. W przeciwieństwie do typowych reklam, Sponsored Brands Video zajmują dużą część strony – klienci nie mogą ich przeoczyć.
Ten format reklamy pojawia się w różnych lokalizacjach na platformie Amazon. W odróżnieniu od Sponsored Brands docierają też do odbiorców poza Amazon.
– 8 –
Brand Registry Support – szybkie wsparcie w sprawie naruszeń
Platforma zapewnia również specjalne wsparcie, które zajmuje się wyłącznie kwestiami związanymi z Amazon Brand Registry. Możesz zgłaszać naruszenia związane ze sprzedażą, manipulowaniem recenzjami a także problemy techniczne.
– 9 –
Report Violation – ochrona Twojej marki przed nieuczciwą konkurencją
Dzięki zastrzeżeniu marki w Amazon Brand Registry możesz wyszukiwać i zgłaszać przypadki, w których dochodzi do naruszenia Twojej marki.
Wykryliśmy, przejęliśmy i wyeliminowaliśmy ponad 3 mln nieautentycznych produktów, zapobiegając negatywnym konsekwencjom dla klientów lub ponownej sprzedaży towaru w innej części łańcucha dostaw.
We współpracy z markami i organami ścigania ustalamy również położenie magazynów i fabryk produkujących nieautentyczne produkty, aby doprowadzić do ich zamknięcia.
Raport o ochronie marek Amazon. Czerwiec 2022
– 10 –
Project Zero – eliminuj sam fałszerzy
Jeżeli Amazon uzna, że co najmniej 90% wskazanych przez Ciebie ofert rzeczywiście zawiera fałszywe informacje o marce, zyskasz możliwość samodzielnego eliminowania nieuczciwych sprzedawców z rynku.
Program ten jest dostępny także w Polsce. Korzystanie z niego jest bezpłatne.
– 11 –
Transparency Program – unikalne kody QR do wyszukiwania podróbek
Właściciele marek otrzymują od Amazon unikalne etykiety z kodami QR. Dzięki temu można szybko zweryfikować pochodzenie towaru. Zarówno właściciel znaku towarowego, pracownik magazynu, jak i klient mają możliwość skanowania ich za pomocą aplikacji i zweryfikowania, czy towar jest oryginalny.
Program jest obecnie dostępny w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Japonii, Australii i Indiach.
Jak zarejestrować markę w Urzędzie Patentowym?
Rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym to ważny moment dla każdej marki. Nie powinieneś więc robić tego w pośpiechu. Jeżeli dobrze się do tego przygotujesz, to unikniesz komplikacji, które mogą znacznie przedłużyć cały proces.
Przed złożeniem wniosku warto abyś odpowiedział sobie na następujące pytania:
- W jakiej formie chronić markę? Zgłaszać nazwę czy logo?
- Jakie terytorium ma objąć taka ochrona?
- Czy właścicielem marki masz być Ty czy Twoja firma?
- Jakie towary i usługi chcesz chronić?
- Czy Twoja marka ma zdolność odróżniającą?
- Czy Twoja marka może naruszać czyjeś prawa?
Ocenę zdolności rejestrowej znaku oraz sprawdzenie dostępności nazwy, zleć rzecznikowi patentowemu. Badania pokazują, że o 50% podniesiesz tak szanse na rejestrację.
Ile trwa rejestracja znaku towarowego?
Procedura rejestrowania znaków towarowych na terenie Polski lub UE to około 6 miesięcy. Pod warunkiem, że wszystko przebiega podręcznikowo. Każdy błąd formalny mocno ją wydłuży albo nawet uniemożliwi rejestrację.
W EUIPO jest możliwość skorzystania z trybu Fast Track. Wykorzystując nasze doświadczenie oraz możliwości ścieżki Fast Track zastrzegliśmy znak towarowy dla jednego z naszych Klientów w 3 miesiące i 15 dni.
Więcej na temat piszę tutaj: Ile trwa rejestracja znaku towarowego?
Ochrona marki. Ile trzeba zapłacić za zastrzeżenie swojej marki?
Opłaty, jakie poniesiesz zastrzegając znak towarowy to:
- opłaty urzędowe (za zgłoszenie i rejestrację);
- honorarium rzecznika patentowego (jeżeli korzystasz z jego pomocy).
Wysokość opłat urzędowych uzależniona jest od:
- terytorium żądanej ochrony (Polska, UE lub wybrane kraje świata);
- ilości wskazanych klas towarowych lub usługowych;
- rodzaju znaku towarowego (w procedurze międzynarodowej).
O kosztach rejestracji na Polskę i świat opowiadam także w poniższym nagraniu.
Rejestracja nowej marki na Amazon – jak dołączyć do programu?
Proces rejestracji marki na Amazon Brand Registry jest bardzo prosty. Ogranicza się właściwie do wypełnienia formularza. Musisz tam wskazać kilka kluczowych danych.
- Po zalogowaniu się na konto Amazon Seller Central brandregistry.amazon.pl wybierz opcję „Zarejestruj nową markę”. Pojawi się wówczas komunikat, jakie informacje powinieneś przygotować.
- W kolejnym kroku uzupełnij informacje dotyczące Twojej marki:
- nazwa marki,
- dane Urzędu Patentowego,
- numer rejestracji lub numer zgłoszenia, jeżeli znak jest w trakcie rejestracji.
- Następnie dołącz zdjęcie produktu z widocznym znakiem towarowym.
- Kolejny krok dotyczy informacji o koncie sprzedaży.
- Możesz także podać adres strony internetowej swojej marki.
- Ostatni krok dotyczy informacji o produkcji i dystrybucji.
Kod weryfikacyjny z Amazona
Po przesłaniu informacji Amazon przeanalizuje Twoje zgłoszenie. Skontaktuje się z Twoim rzecznikiem patentowym, który otrzyma kod weryfikacyjny. Aby zakończyć proces rejestracji, będziesz musiał odesłać ten kod do Amazona.
Poniżej przykład maila jaki przyszedł do naszej kancelarii.
Zastrzeżenie marki na Amazon. Podsumowanie
Amazon Brand Registry ma na celu chronić właścicieli zarejestrowanych znaków towarowych przed działalnością nieuczciwych podmiotów. Dzięki programowi zwiększasz także widoczność swoich produktów oraz budujesz wizerunek zaufanego sprzedawcy.
Fundamentem takiej ochrony jest jednak skuteczna rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. Jeżeli masz pytania odnośnie procedury zastrzeżenia nazwy firmy w UP RP lub EUIPO, to napisz do mnie. Z przyjemnością odpowiem na Twoje pytania. Wielokrotnie pomagałem naszym klientom przejść cały proces.
Autorami artykułu są: Milena Czupryniak oraz Mikołaj Lech
Zobacz również:
- Kim są trolle od znaków towarowych? Jak z nimi walczyć?
- Dofinansowanie z Unii Europejskiej na zgłoszenie znaku towarowego
- Własność intelektualna a własność przemysłowa. Co te pojęcia oznaczają?
- Jak korzystać z klasyfikacji nicejskiej? Tych 9 błędów unikaj!
- Jak odzyskać domenę internetową?
- Opisowy znak towarowy. Za kilka lat będziesz tego wyboru żałował
- Co oznacza R w kółku ®?
- Czy nazwę i logotyp firmy trzeba rejestrować?
FAQ
Gdzie muszę zastrzec znak towarowy, aby dołączyć do Brand Registry?
Ochrona znaków towarowych jest terytorialna i obejmuje kraje lub wiązkę krajów. Po dopełnieniu wszelkich formalności otrzymasz świadectwo rejestracji. Dla naszego regionu masz do dyspozycji dwie procedury:
✅ krajową – zgłoszenia dokonujesz w lokalnym Urzędzie Patentowym w Polsce, Niemczech bądź np. Francji. Wtedy zasięg programu ABR obejmie tylko dany kraj.
✅ unijną – możesz jednym zgłoszeniem zastrzec swoją markę na wszystkie 27 krajów UE. Jest to rozwiązanie sumarycznie o wiele tańsze niż kilkadziesiąt zgłoszeń narodowych. Pamiętaj jednak, że znak towarowy Twojej marki nie może być podobny do znaku już zastrzeżonego. W takim przypadku nie tylko konkurencja może Ci rejestrację zablokować, ale ryzykujesz spór sądowy.
Po otrzymaniu ochrony możliwa jest rejestracja marki w programie Amazon Brand Registry.
Jakich nazw nie da się zastrzec w formie znaków towarowych?
Problemy przedsiębiorców z rejestracją wynikają zwykle z tego, że nie przeprowadzili ?pogłębionej analizy prawnej marki przed zgłoszeniem. Popełniają przez to dwa najczęstsze błędy:
1️⃣ Próbują zastrzec nazwy, które „łopatologicznie” wskazują na to, co oferują. Czyli są opisowe. Przykład „super meble”. W takim przypadku ekspert z danego urzędu odmówi rejestracji, a więc stracisz opłaty za zgłoszenie.
2️⃣ Ich nazwa jest kolizyjnie podobna do już zastrzeżonego znaku towarowego. Zwykle różnica jednej literki, a nawet jednego słowa nie wystarcza. Właściciel takiego prawa może złożyć sprzeciw i zablokować Ci zgłoszenie.
Włącz się do dyskusji
Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Patentowa LECH Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Patentowa LECH z siedzibą w Bydgoszczy.
Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem mikolaj@kancelarialech.pl. Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.